Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών: Η Ειδική Εκπαίδευση να γίνει υπόθεση όλων των εκπαιδευτικών

Με ανακοίνωσή της η Πανελλαδική Γραμματεία του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών απευθύνεται προς τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που εργάζονται στην Ειδική Αγωγή καλώντας τους να βγάλουν συμπεράσματα από την κατάσταση που επικρατεί σε αυτή. Ακόμα τους καλούν να δράσουν, να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να κάνουν δική τους υπόθεση την Ειδική Αγωγή. Αναλυτικά αναφέρουν:

«Συνάδελφε, συναδέλφισσα,
  • εσύ που εργάζεσαι ως αναπληρωτής στην Ειδική Αγωγή,
  • που κάθε χρόνο το δικαίωμά σου στη δουλειά αμφισβητείται,
  • που επί χρόνια (ως και 13) περιπλανάσαι από σχολείο σε σχολείο, από τόπο σε τόπο,
  • που καθημερινά ζεις με την ελπίδα ότι κάποτε θα μονιμοποιηθείς,
  • που σε κάνουν να λειτουργείς ως παιδοφύλακας και όχι ως ειδικός παιδαγωγός,
  • που μέσα σε όλα αυτά καθυστερούν και να σε πληρώσουν,
δες τι πραγματικά συμβαίνει:
  • Καλείσαι να εκπαιδεύσεις τα παιδιά με ειδικές ανάγκες των λαϊκών οικογενειών. Πώς όμως μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο με σωστούς όρους, τη στιγμή που αναλαμβάνεις υπηρεσία στην καλύτερη των περιπτώσεων ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων; Πώς μπορεί να γίνει αυτό τη στιγμή που, όταν αρχίσεις να προσεγγίζεις το παιδί, θα πρέπει να το αφήσεις, γιατί θα έχουν περάσει οι μήνες της αναπλήρωσής σου; Πώς θα μπορέσεις να βοηθήσεις αποτελεσματικά τα παιδιά και την ίδια τη λειτουργία του σχολείου, τη στιγμή που, όταν μάθεις το χώρο και τη δουλειά, θα πρέπει να φύγεις; Είναι όμως επιστημονικά γνωστό ότι η σταθερή επαφή των ειδικών παιδιών με τα ίδια πρόσωπα βοηθά πάρα πολύ στη γνωστική - συναισθηματική - κοινωνική τους ανάπτυξη. Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για ΕΕ – κυβέρνηση που στοχεύουν να πετάξουν άμεσα εργαζομένους και ειδικά παιδιά στον καιάδα!
  • Σε έχουν μετατρέψει σε εργαζόμενο για όλες τις δουλειές! Σε θέλουν εσαεί συμβασιούχο!!! Οι ελλείψεις σε βοηθητικό προσωπικό στις μονάδες Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑE) είναι τεράστιες. Δεκάδες ειδικά σχολεία ιδιαίτερα τους πρώτους μήνες υπολειτουργούν. Εσύ τις πιο πολλές φορές αναλαμβάνεις χρέη νοσοκόμου, ψυχολόγου, κοινωνικού λειτουργού, καθαριστή, επιστάτη. Μέχρι που φέτος ήρθαν οι "ωφελούμενοι" (!) των πεντάμηνων προγραμμάτων ΕΣΠΑ-ΟΑΕΔ, ειδικοί εκπαιδευτικοί και βοηθητικό προσωπικό των 427-490 ευρώ για 8ωρη δουλεία! ΕΕ - κυβέρνηση ένα τέτοιο μέλλον προετοιμάζουν και για σένα, για όλους τους νέους εκπαιδευτικούς και όχι μόνο. Την τελευταία στιγμή αποτράπηκε για φέτος ο διορισμός 600 ειδικών νηπιαγωγών με τον τρόπο αυτό! Θέλουν τους εργαζομένους λάστιχο! Και όλα αυτά για να αυξήσουν τα κέρδη τους οι καπιταλιστές!
  • Μετά την ψήφιση του Ν.4115/2013 και του επίμαχου άρθρου 39, τα ειδικά σχολεία μετατρέπονται σε Κέντρα Υποστήριξης (!) μιας ενότητας σχολικών μονάδων, που ονομάζεται πλέον Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και ήδη δημιουργούνται με αποφάσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Σ' αυτά τα γενικά σχολεία θα "εντάξουν" τα παιδιά με ειδικές ανάγκες χωρίς να υπάρχουν οι κατάλληλοι όροι (κτιριακή υποδομή, εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, ειδικοί εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό...), δυσκολεύοντας την ήδη επιβαρυμένη λειτουργία τους λόγω των ελλείψεων και των κενών, των συνεπειών μέσα στην τάξη από την επέλαση της κρίσης (πεινασμένα παιδιά, παιδιά ανέργων, χωρίς ρεύμα, δυσκολία να γίνει μάθημα, κ.α.) αλλά και των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων με την προώθηση του "νέου" σχολείου της ημιμάθειας και της ΕΕ. Η διαδικασία αυτή, που έχει ήδη ξεκινήσει και τώρα γενικεύεται, εντάσσεται στη λογική της γενικευμένης "ένταξης", χωρίς επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια. Τα παιδιά που παρουσιάζουν βαριές αναπηρίες, σωματικές και νοητικές, δεν θα εκπαιδευτούν ποτέ με αποτέλεσμα να μη μπορέσουν ποτέ να ενταχθούν στην κοινωνία, που είναι και το ζητούμενο. Στην ουσία παραδίδονται 185 χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες μαζί με τις οικογένειές τους βορά στην κερδοσκοπία επιχειρήσεων και φιλανθρώπων. Ταυτόχρονα, με την προωθούμενη αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, θέλουν να επιταχύνουν όλες αυτές τις αντιδραστικές αλλαγές, ώστε να αντικαταστήσουν πλήρως τη μόρφωση με κατάρτιση και δεξιότητες, να κατηγοριοποιήσουν σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές, να τσακίσουν τα εναπομείναντα δικαιώματά σου. Τελικός στόχος φτηνή εργατική δύναμη για τα μονοπώλια και όποιος δεν "μπορεί" στον καιάδα!
  • Δες από την ίδια σου την πείρα το ρόλο των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Είναι χρήματα για τη διάλυση δομών και την προσαρμογή της δημόσιας ΕΑ στις ανάγκες της καπιταλιστικής κερδοφορίας. Χρήματα για να παραδοθεί ο ευαίσθητος αυτός χώρος στους ιδιώτες. Χρήματα για να πεταχτούν τα ΑμΕΑ έξω από το σχολείο και όχι για να βρουν μια θέση στη Δημόσια Ειδική Αγωγή. Αυτή είναι η πολιτική της ΕΕ!
  • Μέσα σε όλα αυτά οργανώνουν και τα σεμινάρια ταχύρυθμης επιμόρφωσης για να σε κάνουν δήθεν καλύτερο εκπαιδευτικό. Στα πλαίσια πάντα των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και με ανάλογο περιεχόμενο. Θέλουν να σε εξοπλίσουν "επιστημονικά" για να λειτουργήσεις σε μια ειδική αγωγή που η κεντρική κατεύθυνσή της είναι η βίαιη ένταξη και η ιδιωτικοποίηση. Προβληματίσου για το ποιες πραγματικά ανάγκες θα εξυπηρετούνται. Μετατρέπουν το δικαίωμα στη μόρφωση των ειδικών παιδιών σε ευκαιρία!
Μην ανέχεσαι άλλο αυτή την κατάσταση! Πάρε την υπόθεση στα χέρια σου!Στο μέλλον που σου ετοιμάζουν πάρε θέση μάχης!Πάρε ενεργά μέρος στο σωματείο σου, ΣΥΛΛΟΓΟ ή ΕΛΜΕ. Κάνε την ΕΑ υπόθεση όλων των εκπαιδευτικών.Ενημέρωσε τους γονείς για τις εξελίξεις στην ΕΑ.
ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕ:
  • Να καταργηθεί ο Ν.4115/2013 της σφαγής της Δημόσιας Δωρεάν ΕΑ.
  • Καθιέρωση της Ειδικής Αγωγής ως υποχρεωτικής, αποκλειστικά Δημόσιας και Δωρεάν από την ηλικία των 3 χρόνων, με λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, ώστε οι οικογένειες των ΑμΕΑ και των παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να μη χρειάζεται να καταβάλουν ούτε ευρώ για τη διάγνωση, αξιολόγηση, συμβουλευτική και αντιμετώπιση των προβλημάτων των παιδιών τους.
  • Να χρηματοδοτηθεί γενναία ο ευαίσθητος χώρος της ΕΑ και να δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες υποδομές, ώστε όλα τα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες να φοιτούν στη Δημόσια Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση μέσα από τη δομή που το καθένα έχει ανάγκη (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης, παράλληλη στήριξη...).
  • Να μονιμοποιηθούν τώρα όλοι οι συμβασιούχοι στο χώρο της ΕΑ (εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό) χωρίς όρους και προϋποθέσεις και να γίνουν όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί, ώστε να στελεχωθεί η ΕΑ με μόνιμους εργαζόμενους.
  • Να αλλάξει τώρα με Προεδρικό Διάταγμα η διάταξη του Ν.3699/2008 όπου οι διδακτορικοί/μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών προηγούνται του βασικού τίτλου σπουδών στην Ειδική Αγωγή και της προϋπηρεσίας.
  • Τα χρήματα του ΕΣΠΑ για την ΕΑ να χρησιμοποιηθούν για να ενισχυθούν τα Ειδικά Σχολεία και όχι για να κλείσουν δομές της ΕΑ».