Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

Ποιον πάει να κοροϊδέψει ο Μουσουρούλης;


-- Πώς προσπαθεί να κοροϊδέψει τους ναυτεργάτες και το λαό ο υπουργός Ναυτιλίας;
Αφού τους «έντυσε στο χακί» για να τους παραδώσει δεμένους χειροπόδαρα στις ορέξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου, τώρα η συγκυβέρνηση πρέπει να «πείσει» ότι η απεργία των ναυτεργατών είναι «συντεχνιακή υπόθεση», ότι δεν είναι μέρος της πάλης των εργαζομένων για να υπερασπίσουν τις ΣΣΕ και τα εργασιακά τους δικαιώματα, για να μη μετατραπούν σε σύγχρονους δούλους, ότι δεν αφορά τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα των νησιών. Σε αυτό το πλαίσιο, χτες το απόγευμα, ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης, έδωσε στη δημοσιότητα «διευκρινίσεις σχετικά με το υπό κατάθεση νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» με τις οποίες, το μόνο που καταφέρνει, είναι να επιβεβαιώσει το δίκιο του αγώνα των ναυτεργατών.

  • Ισχυρίζεται ότι: «Δεν καταργείται η ετήσια δρομολόγηση, δηλαδή η υποχρέωση για συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών όλο το χρόνο» και «διευκρινίζει»: «Η δρομολόγηση των πλοίων παραμένει ετήσια και διατηρείται η δυνατότητα διακοπής δρομολογίων για δύο μήνες για εκτέλεση εργασιών ετήσιας επιθεώρησης (δεκάμηνο), όπως ισχύει από το 2001. Η δυνατότητα διακοπής δρομολογίων πέραν του διμήνου θα παρέχεται μετά από γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και υπό την προϋπόθεση ότι οι συγκοινωνιακές ανάγκες της γραμμής θα καλύπτονται από λοιπά δρομολογημένα πλοία». Πέρα από το γεγονός ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που θα γνωμοδοτεί για τη διακοπή των δρομολογίων είναι όργανο των εφοπλιστών, στο άρθρο 36 του νομοσχεδίου προβλέπεται με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι οι εφοπλιστές θα μπορούν να δρομολογούν και αποδρομολογούν πλοία ανάλογα με το συμφέρον τους. Μάλιστα σε διευκρινίσεις που είχαν δοθεί από τον υπουργό στις 23 Γενάρη αναφερόταν γι' αυτό το άρθρο ότι: «Αναπροσαρμόζονται οι διατάξεις που αφορούν στη διαμόρφωση όρων και προϋποθέσεων για τη δραστηριοποίηση των πλοίων, όπως η τροποποίηση - διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων, η αντικατάσταση πλοίου με άλλο κατάλληλου μεγέθους (...) η δρομολόγηση επιπλέον πλοίου για ορισμένο διάστημα σε γραμμή που η ίδια εταιρεία εξυπηρετεί ετησίως». Που σημαίνει τέρμα στην υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση των πλοίων και ότι οι νησιώτες θα βλέπουν καράβι με το κιάλι.
  • Στο χτεσινό κείμενο επιβεβαιώνει ότι στο νομοσχέδιο «προβλέπεται η δυνατότητα μείωσης της σύνθεσης του πληρώματος» στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια Ελλάδα - Ιταλία σε επίπεδα ασφαλείας, δηλαδή ένας μικρός αριθμός ναυτεργατών θα έχει συγκροτημένα δικαιώματα, οι υπόλοιποι θα είναι χαμηλόμισθοι ανασφάλιστοι. Ομως, όπως σημειώνει, αυτό γίνεται για «να σταματήσει ο αφελληνισμός»! Με τέτοια μέτρα δεν έμεινε ρουθούνι από Ελληνες ναυτεργάτες, δηλαδή ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα στα κρουαζιερόπλοια, ενώ στα ποντοπόρα έμειναν, ανάλογα με τους κόρους, 4-5 Ελληνες ναυτεργάτες.
  • Λέει σε άλλο σημείο: «Η δυνατότητα μείωσης του προσωπικού των πλοίων παρέχεται μόνο κατά τη χειμερινή περίοδο και αφορά μόνο στο προσωπικό γενικών καθηκόντων». Η «διευκρίνιση» αυτή αφορά τη μείωση των οργανικών συνθέσεων στα ακτοπλοϊκά πλοία πετώντας στη στεριά πάνω από το 50% των ναυτεργατών των γενικών υπηρεσιών (μαγείρους, καμαρότους κ.ά.). Πέρα από το γεγονός ότι με τους ναυτεργάτες αυτών των ειδικοτήτων αρχίζει η «σφαγή» στα καράβια, υπονομεύεται ευθέως και η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αφού οι οργανικές συνθέσεις (αριθμός πληρώματος) μέχρι τώρα καθορίζονται με βάση τις ανάγκες για την ασφάλεια του πλοίου και της ναυσιπλοΐας, επιβατών και πληρωμάτων.
  • Ομως εκεί που δίνει «ρέστα» είναι οι «διευκρινίσεις» που κάνει ο υπουργός για τις ΣΣΕ. «Δεν καταργούνται - αναφέρει - οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας» στα ποντοπόρα πλοία. Απλώς, «προβλέπεται η σύναψη ατομικών συμβάσεων όταν δεν υπάρχει ΣΣΕ, με σκοπό την αύξηση της απασχόλησης»! Και βέβαια σε περίπτωση που οι ναυτεργάτες σκεφτούν να διεκδικήσουν υπογραφή ΣΣΕ, υπάρχει το άρθρο 35 που συστήνει επιτροπές που θα αποφασίζουν επιτάξεις ακόμα και σε περίπτωση απεργίας ή επίσχεσης εργασίας.