Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

Επιστράτευση των ναυτεργατών από τη συγκυβέρνηση - ΚΚΕ: Αχαλίνωτος αυταρχισμός, κάτω η επιστράτευση

Εντείνει τον αυταρχισμό και την κρατική καταστολή η τρικομματική συγκυβέρνηση, η οποία αποφάσισε την πολιτική επιστράτευση και των απεργών ναυτεργατών.
Την απόφαση ανακοίνωσε πριν από λίγο ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης, διευκρινίζοντας ότι τα φύλλα πορείας θα αρχίσουν να διανέμονται άμεσα, με στόχο από τις 6 το πρωί της Τετάρτης να υποχρεωθούν οι ναυτεργάτες να επιστρέψουν στην εργασία τους. 

Σε ανακοίνωσή του για την επιστράτευση των απεργών ναυτεργατών, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:
«Η απόφαση επιστράτευσης και των ναυτεργατών φανερώνει τον αχαλίνωτο αυταρχισμό της κυβέρνησης, με τον οποίο επιχειρεί να επιβάλει τις νέες αξιώσεις των εφοπλιστών και των μεγαλοεπιχειρηματιών στον τουρισμό που είναι σε βάρος και των ναυτεργατών, αλλά και των λαϊκών στρωμάτων που μένουν στα νησιά. Τα ψέματα, οι εκβιασμοί και η άγρια καταστολή με την αξιοποίηση αντιδραστικών νόμων πρέπει να αποτύχει και να αποβεί σε βάρος της κυβέρνησης.
Δίπλα στους ναυτεργάτες πρέπει να σταθούν αποφασιστικά όλα τα τμήματα των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων. Ειδικά τα λαϊκά στρώματα των νησιών, που δεινοπαθούν και γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους εφοπλιστές, δεν πρέπει να δεχτούν την άθλια κυβερνητική προπαγάνδα. Αντίθετα, πρέπει να συμπαραταχθούν με τον αγώνα των ναυτεργατών και στο κύριο αίτημά τους να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο του υπουργείου. Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο τους καθιστά περισσότερο ομήρους των εφοπλιστών, παραδίδει λιμάνια και εργαζόμενους χειροπόδαρα δεμένους στην αγριότητα του μονοπωλιακού κεφαλαίου. Τα δικά τους συμφέροντα δεν ταυτίζονται με τους μεγαλοαγρότες – καπιταλιστές. Ταλαιπωρία και βάσανο όλου του λαού είναι η πολιτική των αστικών κυβερνήσεων και της ΕΕ. Αυτή κλείνει στο λαό το δρόμο της ζωής.
Όλη η εργατική τάξη, τα λαϊκά στρώματα της πόλης, η φτωχή αγροτιά πρέπει να δώσουν ανυπότακτη και περήφανη απάντηση.
Κάτω η επιστράτευση των απεργών ναυτεργατών και των άλλων εργαζομένων.
Λαϊκή συμμαχία για να αποκρουστεί ο κυβερνητικός αυταρχισμός και η αντιλαϊκή πολιτική.
Αυτός είναι ο δρόμος για να μην καταδικαστεί ο λαός στην εξαθλίωση, για να μην του φορέσουν βαριές αλυσίδες τα μονοπώλια, η ΕΕ, αυτοί που τους υπηρετούν. Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη!».

Προκαλεί η κυβέρνηση
«Περιμένω απόφαση της ΠΝΟ για λήξη της απεργίας»! Διαφορετικά «η κυβέρνηση θα πάρει τις αποφάσεις της»! Πρόκειται για τη δήλωση - πρόκληση του υπουργού Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη χτες το βράδυ μετά τη συνάντηση με τα ναυτεργατικά σωματεία. Προδιαγράφει την κλιμάκωση της κυβερνητικής επιθετικότητας σε βάρος των ναυτεργατών, γιατί αγωνίζονται ενάντια στο νομοσχέδιο του ΥΝΑ, υπερασπίζοντας τα εργασιακά τους δικαιώματα, τις ΣΣΕ, για να ταξιδεύουν οι επιβάτες με σιγουριά, με πλοία σύγχρονα με φτηνά εισιτήρια και πλήρωμα με συγκροτημένα δικαιώματα, χειμώνα - καλοκαίρι. Επειδή καλούν σε συστράτευση τα εργατικά λαϊκά στρώματα των νησιών, όλους τους εργαζόμενους στα λιμάνια στη ναυτιλία, γιατί το νομοσχέδιο προδιαγράφει ζοφερό μέλλον για τα νησιά, εξαρθρώνοντας το ακτοπλοϊκό δίκτυο, τα λιμάνια που τα παραδίδει στο μονοπωλιακό κεφάλαιο, την αμυντική ικανότητα και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.
Ο υπουργός ναυτιλίας αξιώνει «λήξη της απεργίας» παρεμβαίνοντας ευθέως στα εσωτερικά του ναυτεργατικού κινήματος, όταν ως βάση «διαλόγου» έδωσε κείμενο με το οποίο καταθέτει τα διαπιστευτήριά του στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, διαμηνύοντας στους ναυτεργάτες ότι «θα σας συντρίψουμε».
Ενδεικτικά: Στο αίτημα για «αποκατάσταση της άδικης φορολόγησης των ναυτεργατών», ο υπουργός στο κείμενο απάντησε: «Ολοι οι Ελληνες καλούμαστε να συνεισφέρουμε στην κοινή προσπάθεια για ανάκαμψη»! Ας απαντήσει ο υπουργός, η κυβέρνησή του, την ώρα που αυξάνει κατά 300% τη φορολογία στους ναυτεργάτες ποια είναι οι φορολογία που πληρώνουν οι εφοπλιστές; Γιατί δε λέει για το πλήθος των προκλητικών φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές;
Για το αίτημα «άμεση ανάκληση του νομοσχεδίου», ο υπουργός δίνοντας «ρέστα» σημειώνει: «Επικαιροποιούνται διατάξεις, οι οποίες καθορίζουν το βασικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλιακής διοίκησης σε ζητήματα ενίσχυσης της ασφάλειας ναυσιπλοΐας, καθώς και της ανάπτυξης της ναυτικής εργασίας και εκπαίδευσης. Δημιουργούνται οι θεσμικές προϋποθέσεις για οργανωτική αναδιάρθρωση και αποδοτικότερη λειτουργία του λιμενικού συστήματος» «με σκοπό τις επενδύσεις, την ανάπτυξη και την απασχόληση» κι άλλα φληναφήματα. Αυτά όταν στο νομοσχέδιο καταργεί ΣΣΕ, οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων, τινάζοντας στον αέρα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας (άμεσα συνδεδεμένη με τις οργανικές συνθέσεις). Οσο για την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας του λιμενικού συστήματος ο πρωθυπουργός έχει χαρακτηρίσει ευθαρσώς «πρότυπο» την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στην COSCO. Δηλαδή εργασιακό γκέτο, όπου οι εργαζόμενοι δουλεύουν όσο τους λένε και παίρνουν όσα τους δίνουν.
Και μια κουβέντα για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που «υποφέρουν» και είτε δεν μπορούν να καταβάλουν τα δεδουλευμένα, είτε κόβουν μισθούς. Μεγαλομέτοχος στην ΑΝΕΚ είναι η Τράπεζα Πειραιώς, στην ΝΕΛ η ΜΙΛΕΝΙΟΥΜ και στη ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ η MARFIN οι οποίες καταγράφουν κέρδη.