Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012

Ακουσαν «σούζα» τους εφοπλιστές...

Συνάντηση με τους εφοπλιστές είχε χτες αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον Αλ. Τσίπρα. Μετά τα όσα λένε εδώ και μήνες για τις προθέσεις τους απέναντι στην ντόπια πλουτοκρατία, κύρια για τη φορολόγηση των εφοπλιστών, θα περίμενε κανείς ότι μετά τη συνάντηση κάτι πιο συγκεκριμένο θα είχαν να ψελλίσουν. Μάταια όμως. Στο τέλος της συνάντησης δεν έγιναν δηλώσεις και σε δελτίο Τύπου που διένειμε ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται:«Η αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ έθεσε τα ζητήματα: α) Της φορολόγησης των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και της αύξησης των εσόδων από αυτές. β) Της συμβολής της ναυτιλίας στην ανασυγκρότηση της ναυπηγικής βιομηχανίας. γ) Του θαλάσσιου τουρισμού, σε σχέση με τις μαρίνες, την ανάπτυξη του κλάδου και την αύξηση των φορολογικών εσόδων. δ) Τα εργασιακά και το μισθολόγιο στην ελληνόκτητη ποντοπόρο ναυτιλία των κατώτερων πληρωμάτων με στόχο την αντιμετώπιση της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών. ε) Την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, με ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη να ξεπεραστούν τα εμπόδια για την πρακτική άσκηση των εκπαιδευομένων».
Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει για «φορολόγηση επιχειρήσεων», όμως δεν ξεκαθαρίζει αν θα φορολογηθούν και με τι ποσοστό οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι «οφ σορ», των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία είναι των εφοπλιστών. Οσον αφορά στο ζήτημα «της συμβολής της ναυτιλίας στην ανασυγκρότηση της ναυπηγικής βιομηχανίας», τι ακριβώς προτείνει; Επί δεκαετίες οι εφοπλιστές, καθοδηγούμενοι από την οσμή του κέρδους (πάμφθηνα εργατικά χέρια) και τις οδηγίες της ΕΕ (7η κοινοτική οδηγία), με βάση τις οποίες ιδιωτικοποιήθηκαν τα ελληνικά ναυπηγεία και τώρα συρρικνώνονται δραματικά, ναυπηγούν πλοία σε ξένα ναυπηγεία (Νορβηγία, Ν. Κορέα, τώρα Κίνα).
Πώς θα πείσει τους εφοπλιστές να συμβάλουν στην ανασυγκρότηση της ναυπηγικής βιομηχανίας και πώς θα ανοίξει τα ναυπηγεία; Θα έρθει σε σύγκρουση με τη διαλυτική πολιτική της ΕΕ απέναντι στα ναυπηγεία της χώρας; 'Η θα υποχρεώσει τους εφοπλιστές να πληρώνουν ικανοποιητικά μεροκάματα στα εγχώρια ναυπηγεία;
Για το τρίτο ζήτημα, δηλαδή το θαλάσσιο τουρισμό «σε σχέση με τις μαρίνες, την ανάπτυξη του κλάδου και την αύξηση των φορολογικών εσόδων», τι ακριβώς εννοεί; Οι μαρίνες είναι τομέας που οι καπιταλιστές καίγονται να αναπτύξουν επειδή φαίνεται πως έχει άμεσο κέρδος και ο ΣΥΡΙΖΑ τους σιγοντάρει. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που ιδιωτικοποιούνται όλες οι μαρίνες. Στο όνομα επίσης της «ανάπτυξης» του θαλάσσιου τουρισμού, μόλις προχτές το υπουργείο Ναυτιλίας κατέθεσε νομοσχέδιο που τα πληρώματα στα σκάφη αναψυχής θα είναι με ατομικές συμβάσεις και με αποδοχές που θα καθορίζονται από τον πράκτορα, δηλαδή τον δουλέμπορα. Τι θέση παίρνει ο ΣΥΡΙΖΑ απέναντι σε αυτά;
Για το 4ο θέμα, που αφορά στα «εργασιακά και το μισθολόγιο» στα ποντοπόρα πλοία των κατώτερων πληρωμάτων «με στόχο την αντιμετώπιση της ανεργίας», τι θέλει να πει; Να εργάζονται και οι Ελληνες ναυτεργάτες, που μέχρι τώρα έχουν συγκροτημένα δικαιώματα, όπως οι αλλοδαποί ναυτεργάτες, δηλαδή ανασφάλιστοι, χαμηλόμισθοι, θύματα του διεθνούς δουλεμπορικού κυκλώματος, στο όνομα της μείωσης της ανεργίας; Γιατί αυτά ζητάνε οι εφοπλιστές. Γιατί δεν παίρνει καθαρή θέση για πληρώματα με σταθερή εργασία, με πλήρη εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα;
Δεν παίρνει ξεκάθαρη θέση ούτε για τη ναυτική εκπαίδευση, για την οποία η θέση εφοπλιστών και συγκυβέρνησης είναι να ιδιωτικοποιηθεί. Προσθέτουμε στα παραπάνω ότι ο ίδιος ο Αλ. Τσίπρας από το 2010 είχε χαρακτηρίσει τις απεργίες των ναυτεργατών ενάντια στη μαύρη ανασφάλιστη εργασία στα κρουαζιερόπλοια (άρση του καμποτάζ) «εξαλλοσύνες».
Μετά από όλα αυτά, εύλογα συμπεραίνει κανείς ότι κανένα ζήτημα δεν έθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ στη συνάντηση. Οι εφοπλιστές έθεσαν την ατζέντα τους και όπως προκύπτει από το δελτίο Τύπου, η αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ τους άκουσε με μεγάλη προσοχή. Για να μην πούμε «σούζα»...

Α. Ζ.