Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

«ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ Εξαφάνιση του μορφωτικού περιεχομένου και διαφοροποίηση

«ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εξαφάνιση του μορφωτικού περιεχομένου και διαφοροποίηση
Παραπλανητικές οι υποσχέσεις του υπουργείου Παιδείας για Λύκειο με ελεύθερες επιλογές και πρόσβαση χωρίς άγχος
Το υπουργείο Παιδείας, από χτες, πανηγυρίζει για τη νέα μεγάλη συναίνεση στην εκπαίδευση, αυτή τη φορά για το εξεταστικό και το «νέο» Λύκειο. Προχτές παρουσίασε ένα προσχέδιο για το σύστημα πρόσβασης που, υποτίθεται μειώνει το άγχος των μαθητών, δίνει επιλογές, «χτυπάει» την παραπαιδεία κ.ά. Το νέο σύστημα πρόσβασης θα ισχύσει ολοκληρωμένα τη σχολική χρονιά 2014 - 2015 και το 2013- 2014 «μεταβατικά».
Το περιεχόμενο του απολυτηρίου του Λυκείου θα είναι σκόρπιες γνώσεις, χωρίς ολόπλευρη μόρφωση. Τα επιλεγόμενα μαθήματα αυξάνονται στη Β' και στη Γ' Λυκείου. Το υπουργείο υποστηρίζει πως το σχολείο θα βοηθά στην «υποστήριξη του μαθητή για την προετοιμασία του, εντός σχολείου, με τα μαθήματα εμβάθυνσης». Πάντως, ακόμα και ο πρώην πρύτανης του πανεπιστημίου Αθήνας Γ. Μπαμπινιώτης, σε χτεσινή του συνέντευξη, παραδέχτηκε πως το νέο σύστημα δε σημαίνει και εξάλειψη των φροντιστηρίων. Χαρακτηριστικό είναι, δε, πως οι μαθητές θα δίνουν εξετάσεις με ενιαία πανελλαδικά θέματα και στις τρεις τάξεις του Λυκείου (η χαρά των φροντιστηρίων!).

Τα μαθήματα «εμβάθυνσης» πρακτικά είναι επιπλέον ώρες σε κάποια μαθήματα. Πρόκειται για τη ...διαφοροποίηση της διαφοροποίησης: Αλλοι μαθητές θα μαθαίνουν τα στοιχειώδη μαθηματικά, τη στοιχειώδη γλώσσα κ.τ.λ. κι άλλοι θα μαθαίνουν ανώτερα μαθηματικά, καλύτερη γλώσσα κ.ο.κ. Στη Β' και τη Γ' Λυκείου θα υπάρχουν διαφοροποιημένα, «εξατομικευμένα» προγράμματα σπουδών (πέρα από τις «εμβαθύνσεις» που θα κάνει ο καθένας) και λόγω των πολλών μαθημάτων επιλογής.
Ολο το Λύκειο είναι προσανατολισμένο στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση! Οι μαθητές στη Β' Λυκείου θα παρακολουθούν ένα πρόγραμμα σπουδών ανάλογα με τη σχολή που θα έχουν επιλέξει να περάσουν (όπως αναφέραμε θα υπάρχουν πολλά μαθήματα επιλογής). Στη Γ' Λυκείου, μάλιστα, οι μαθητές θα επιλέξουν σε ποια μαθήματα θα δώσουν εξετάσεις, ανάλογα με τα κριτήρια που βάζουν τα τμήματα πανεπιστημίων. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα μετρά (κατά ένα ποσοστό) στην πρόσβαση, με απόφαση του οργανισμού που θα συσταθεί για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Τέλος, μιλούν για «εθνικό απολυτήριο με ισχύ», με το επιχείρημα πως στο νέο σύστημα θα διαχωρίζονται οι εξετάσεις για το απολυτήριο και αυτές για την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Η ισχύς του απολυτηρίου όμως καθορίζεται από τον ίδιο το χαρακτήρα του σχολείου και από το τι μπορείς να κάνεις με αυτό. Οταν ολόκληρο το Λύκειο μετατρέπεται σε προθάλαμο για την πρόσβαση τι ισχύ προσδίδεται στο απολυτήριο; Ακόμα και το γεγονός ότι σε κάποια τμήματα ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης θα μπορεί να εισάγεται κανείς μόνο με το απολυτήριο, δεν προσδίδει κύρος στο απολυτήριο. Ας θυμηθούμε ότι για πολλά χρόνια οι μαθητές των Τεχνικών Λυκείων εισάγονταν στα ΤΕΙ χωρίς εξετάσεις, αλλά αυτό σε τίποτα δεν είχε ισχυροποιήσει το χαρακτήρα των Τεχνικών Λυκείων...

από: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για τις εξαγγελίες για το «νέο λύκειο» και το εξεταστικό
Η υπουργός Παιδείας, γνωστή ως υπουργός της φωτοτυπίας και της ασιτίας των μαθητών, με τις εξαγγελίες για το «νέο Λύκειο» και το εξεταστικό κάνει το δικό της παιχνίδι στην επιχείρηση ανασύνθεσης του σάπιου αστικού πολιτικού συστήματος.
Τη στιγμή που η κυβέρνηση του μαύρου μετώπου έχει ρίξει στα τάρταρα τη ζωή των λαϊκών οικογενειών και των παιδιών τους, τη στιγμή που η ανεργία των νέων θερίζει, μόνο ως πρόκληση μπορεί να εκληφθεί η δημαγωγία περί αποβολής του άγχους, η δήθεν επιλογή με βάση τις κλίσεις και η καραμέλα περί «ελεύθερης πρόσβασης».
Η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της πρέπει να αντιπαλέψουν το νέο μορφωτικό οδοστρωτήρα, να διεκδικήσουν σύγχρονη, ολόπλευρη δημόσια και δωρεάν παιδεία, δουλειά για όλους, κόντρα στην πλουτοκρατία και τα κόμματά της που τους θέλουν «ναρκωμένους»