Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

Ευθεία επίθεση της κυβέρνησης στο δικαίωμα απεργίας των ναυτεργατών

Ευθεία βολή στο δικαίωμα της απεργίας συνιστά νομοθετική ρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση για την υποχρεωτική δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας», όταν απεργούν οι ναυτεργάτες.

Συγκεκριμένα, σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με τίτλο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», το  άρθρο 26 προβλέπει αναφέρει τα εξής:
«Θεσπίζεται υποχρέωση εξασφάλισης ελάχιστης επικοινωνίας των νήσων μέσω ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όταν για οποιονδήποτε λόγο υφίσταται αδυναμία εκτέλεσης τακτικών δρομολογίων. Το πρόγραμμα δρομολογίων ελάχιστης επικοινωνίας ασφαλείας τίθεται σε εφαρμογή, εν όλω ή εν μέρει, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, με την οποία διαπιστώνεται η αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων και αιτιολογείται η προσφυγή στο μέτρο αυτό.  (...)  Ο ΥΝΑ δύναται να αποφασίζει την εκτέλεση έκτακτου μεμονωμένου δρομολογίου πλοίου ασφαλείας, εφόσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, δημόσιας υγείας ή κίνδυνος για τη ζωή των πολιτών. (...) Με όμοια απόφαση καθορίζονται οι προϋποθέσεις και ο τρόπος υλοποίησης της ελάχιστης επικοινωνίας της χώρας με άλλες χώρες, με τις οποίες αυτή συνδέεται με τακτικά δρομολόγια»!
Η κυβέρνηση δίνει δώρο στους εφοπλιστές την υποχρεωτική απεργοσπασία. Και μάλιστα υποκριτικά στο όνομα του δημόσιου συμφέροντος, όταν οι εφοπλιστές είναι αυτοί που δρομολογούν τα πλοία με κριτήριο τα κέρδη τους, αφήνοντας νησιά σχεδόν απομονωμένα με την ηπειρωτική χώρα.