-- Πού στοχεύει η «αναδιάρθρωση» της αμυντικής βιομηχανίας από την κυβέρνηση;
Κριτήριο
αγοράς αυτού του υλικού, δεν είναι η θωράκιση των κυριαρχικών
δικαιωμάτων, αλλά οι ανάγκες των ιμπεριαλιστικών οργανισμών, στους
οποίους είναι ενταγμένη η χώρα, για λογαριασμό της ντόπιας αστικής
τάξης. Επίσης, οι ανάγκες της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων
κατασκευής του αμυντικού υλικού, των εισαγωγέων και μερικών ελληνικών
επιχειρήσεων, που δρουν ως υποκατασκευαστές αυτών των ομίλων. Η
κατάσταση αυτή καθιστά αμφισβητούμενη ακόμα και τη θεωρητική δυνατότητα
αξιοποίησης του εισαγομένου αμυντικού υλικού για τη διασφάλιση των
κυριαρχικών δικαιωμάτων, καθώς η χρήση του είναι ελεγχόμενη από τα
μονοπώλια που το κατασκευάζουν. Η συμμετοχή ορισμένων ελληνικών ομίλων
ως υποκατασκευαστών, δεν αλλάζει τα παραπάνω, αφού αναλαμβάνουν την
παραγωγή ορισμένων τμημάτων, χωρίς συνολική γνώση, δυνατότητα σχεδιασμού
ή αυτοτελούς παραγωγής αμυντικού υλικού. Ουσιαστικά, εντάσσονται σε
μεγάλους μονοπωλιακούς ομίλους παραγωγής αμυντικού υλικού και η πορεία
αλλά και οι απόψεις τους συνταυτίζονται με αυτές των μητρικών εταιρειών.
Οι δεσμεύσεις και κατευθύνσεις της ΕΕ επιδεινώνουν αυτήν την
κατεύθυνση. Ο περίφημος περιορισμός του πεδίου εφαρμογής του άρθρου 296
της Συνθήκης της ΕΕ, που προωθεί ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Αμυνας,
σημαίνει ολοκληρωτική απελευθέρωση της κίνησης εμπορευμάτων και στον
τομέα αυτό. Μαζί με την απαγόρευση της κατασκευής υλικού για ειρηνικούς
σκοπούς (τρένα, αυτοκίνητα, άλλα μέσα παραγωγής κλπ) στα εργοστάσια της
αμυντικής βιομηχανίας και σε συνάρτηση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία που
προβλέπει κυρώσεις σε περίπτωση που ένα κράτος χρηματοδοτήσει
κατασκευαστικά προγράμματα στην εγχώρια αμυντική βιομηχανία, τα
εργοστάσια που έχουν απομείνει θα συρρικνωθούν παραπέρα και τελικά θα
συγχωνευτούν με μονοπωλιακούς ομίλους αμυντικού υλικού.
Η
προώθηση της ιδιωτικοποίησης των «Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων», που
σχεδιάζει η κυβέρνηση, κινείται στην ίδια κατεύθυνση. Γίνεται για τη
δημιουργία νέων επενδυτικών πεδίων τοποθέτησης υπερσυσσωρευμένων
κεφαλαίων των μονοπωλιακών ομίλων. Θα συνοδευτεί από επιδείνωση των
εργασιακών σχέσεων των εργαζόμενων, κύματα απολύσεων, σημαντική αύξηση
του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών και υλικών προς το ελληνικό
κράτος, που μετακυλίεται στις πλάτες των εργαζόμενων. Για παράδειγμα, η
αντιμετώπιση της Πολεμικής Αεροπορίας ως έναν ακόμα πελάτη από την ΕΑΒ,
είχε ως αποτέλεσμα την αδυναμία συντήρησης μιας σειράς πτητικών μέσων.
Στις
σημερινές συνθήκες, και για το μεσοπρόθεσμο μέλλον, έως ότου ο πόλεμος
εξαφανιστεί ανεπίστρεπτα από τον πλανήτη, έως δηλαδή την πλήρη κυριαρχία
του κομμουνιστικού κοινωνικο-οικονομικού σχηματισμού, η κατοχύρωση και
υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, η διασφάλιση της
εδαφικής της κυριαρχίας, αποτελούν βασικές προτεραιότητες της πρότασης
εξουσίας που καταθέτει το ΚΚΕ στο λαό. Προϋποθέτει όμως ένα ριζικά
διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας,
ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων, αποδέσμευση από την ΕΕ και το
ΝΑΤΟ, κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό
της οικονομίας και εργατικό έλεγχο. Μέσα σ' αυτά τα πλαίσια, ο ενιαίος
φορέας αμυντικής βιομηχανίας θα είναι σε θέση να σχεδιάζει και να
παράγει τον κατάλληλο αμυντικό εξοπλισμό, μηχανολογικό υλικό για την
κάλυψη των λαϊκών αναγκών σε καιρό ειρήνης, να συνάπτει αμοιβαία
επωφελείς για τους λαούς διακρατικές συνεργασίες, να βασίζεται στην
επιστημονική και τεχνική έρευνα, στα πανεπιστήμια και ερευνητικά
ινστιτούτα. Στα πλαίσια αυτά, η παραγωγή σύγχρονου αμυντικού υλικού δε
θα βρίσκεται σε αντιπαράθεση με την παραγωγή εμπορευμάτων και μέσων
παραγωγής για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Αντίθετα, η εγχώρια
αμυντική βιομηχανία θα βασίζεται στα τεχνικά, τεχνολογικά και
επιστημονικά επιτεύγματα της κοινωνικής παραγωγής συνολικά.